Διατροφή στην Παιδική Ηλικία

Οι υγιεινές διατροφικές συνήθειες είναι η βάση για έναν θωρακισμένο οργανισμό, που τον προφυλάσσουν από ασθένειες που μπορεί να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες βλάβες.

Η σωματική άσκηση, σε συνδυασμό με τις ανάγκες του οργανισμού και τις βιταμίνες που πρέπει να λαμβάνει, δίνουν και καλύτερη ποιότητα ζωής. Παράλληλα η ενέργεια είναι περισσότερη, με αποτέλεσμα να έχουμε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στις δραστηριότητες της καθημερινότητάς μας.

Η διατροφή και οι διατροφικές συνήθειες που αποκτώνται αρχίζουν να υιοθετούνται από πολύ μικρή ηλικία, ενώ κατά την εφηβεία η υγιεινή διατροφή παραμερίζεται και παίρνει την θέση της το έτοιμο φαγητό, που συνήθως το συναντούν μετά από κάποια σύντομη έξοδό τους.

Η υγιεινή διατροφή στην παιδική ηλικία είναι το θεμέλιο του οργανισμού για μια καλή υγεία, που θα τον συνοδεύει και στην ενήλικη ζωή του. Είναι τεκμηριωμένο ότι οι κακές διατροφικές συνήθειες στην παιδική ηλικία είναι εκείνες που οδηγούν στην παχυσαρκία, αλλά και σε ασθένειες που εμφανίζονται πιο γρήγορα σε νεαρότερες ηλικίες. Οι σωστές βάσεις είναι πιο σημαντικές όταν αποκτούνται στην τρυφερή αυτή ηλικία, που ακόμα ο οργανισμός σχηματίζει τις άμυνες που χρειάζεται για να αντεπεξέλθει στο εξωτερικό περιβάλλον.

Σίγουρα οι ρυθμοί τις οικογένειας είναι γρήγοροι και μάλιστα οι ώρες εκτός οικίας είναι πολύ περισσότερες, με αποτέλεσμα το μεσημεριανό γεύμα των παιδιών να αντικαθίσταται από κάποια σνακ χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι ανθυγιεινή συνήθεια, αφού μπορεί να είναι ένα πλούσιο σε θρεπτική αξία αλλά πάντα από το σπίτι. Τα λαχανικά αλλά και τα όσπρια, τα ψάρια αλλά και το κόκκινο κρέας, με την ανάλογη ποσότητα συνυφασμένη με την ηλικία του παιδιού είναι απαραίτητα, ενώ όλα τα κυρίως γεύματα πρέπει να συνοδεύονται από σαλάτες και γαλακτοκομικά.

Η ποσότητα που μπορεί ένα παιδί μικρής ηλικίας να καταναλώνει μπορεί να μετρηθεί πιο εύκολα με τα πιάτα που είναι στην αγορά και είναι σχεδιασμένα μόνο για παιδιά. Τα αντίστοιχα σνακ για το σχολείο μπορούν να μπουν σε ένα αντίστοιχο μπολ. Με αυτό τον τρόπο οι γονείς θα γνωρίζουν πάντα την ποσότητα του φαγητού που καταναλώνει και τα θρεπτικά στοιχεία που λαμβάνει στις εξωτερικές του δραστηριότητες.

Τα παιδιά πρέπει να λαμβάνουν μια καλή ποσότητα ασβεστίου αλλά και σιδήρου, ενώ τα Ω3 λιπαρά κάνουν καλό στην καρδιά αλλά και στον εγκέφαλό. Το καλό πρωινό και ο φυσικός χυμός είναι επίσης σημαντικά, αφού η βιταμίνη C απορροφάται πιο εύκολα τις πρωινές ώρες. Αγνά προϊόντα όπως το μέλι πρέπει να είναι στην καθημερινή του διατροφή, ενώ άλλα τρόφιμα όπως τα έτοιμα σνακ θα ήταν καλό να αποφεύγονται, αφού περιέχουν συντηρητικά και χρώμα που να κάνει εύγεστα αλλά στην ουσία εθίζουν το παιδί.

Θα ήταν πάρα πολύ όμορφο η φαντασία μας να λειτουργεί ως παράγοντας που θα το παροτρύνει να δοκιμάσει το γεύμα του ή το σνακ του. Θα μπορούσατε για παράδειγμα το τοστ του να έχει κάποιο σχήμα με τα υλικά της προτίμησής του ή με κάποια από τα υλικά που θα θέλατε για πρώτη φορά να δοκιμάσει. Οι θερμίδες που πρέπει να καταναλώνει ένα παιδί έχουν άμεση σχέση με τις δραστηριότητές του κατά τη διάρκεια της ημέρας. Γι’ αυτό θα ήταν καλό να συμβουλευτείτε το παιδίατρο που θα σας καθοδηγήσει σωστά.